JURNAL DUHOVNICESC – Rugăciunea lui Iisus mi s-a arătat mie în împrejurări grele…

1.02.1971
M-am trezit liniştită, cu gânduri spre bine – ce voi lucra, ce voi termina astăzi. Doresc din toată inima să fac numai voia Ta în tot ce gândesc, în tot ce lucrez; vreau să ştiu că lucrez pentru Tine şi cu Tine. Îţi mulţumesc că mă aperi în fiecare zi de cei răi şi, o, Doamne, văd cum Tu îi opreşti cu puterea Ta, că nu-mi pot face rău.

Rugăciunea lui Iisus mi s-a arătat mie în împrejurări grele. Mi-am dat seama că puterea ei este aşa de mare, încât îi preface pe lupi în miei blânzi. Simt prezenţa Ta, Doamne, în sufletul meu şi în trupul meu, care se bucură. E bine, stau liniştită. Tu lucrezi pentru mine, furtuna se potoleşte, mă sprijin în puterea Ta şi nu cad.

La Vecernie s-a cântat frumos cu părintele nostru. Câte suflete fericite! Azi, o zi fără încercări. Ce bucurie avem în suflet! Când vine părintele V. spre noi, sufletele noastre devin mai simţitoare, e ca în cer. Astă-seară s-a coborât mâna Ta asupra tuturor, prin predica părintelui V. Îţi mulţumim, Iisuse!

Cu câtă dragoste reverşi asupra copiilor Tăi darurile Tale si umpli sufletele noastre de fericire dumnezeiască, neînţeleasă, de nădejde şi dragoste duhovnicească! Mă simt ca în cer! Sunt uşoară ca un fulg. Tu, Doamne, mă porţi! Unde este oboseala? N-aş mai pleca din biserică!

Doresc singurătate numai cu Dumnezeu şi cu Rugăciunea lui Iisus. Am impresia că nu voi putea lucra şi că nu lucrez destul. Doresc să plec dintre cei ce mă chinuiesc. Ştiu că mă acoperi şi mi-a dispărut teama. Am simţit iarăşi prezenţa lui Dumnezeu. Mă rog cu credinţă şi cu dragoste, ştiu că eşti viu şi prezent pretutindeni. „Doamne Iisuse Hristoase, miluieşte-mă!“ va fi permanent în mintea mea, ca cea mai divină muzică; va fi lumina, nădejdea şi scăparea mea!

Seara am numărat 400 de Rugăciuni; restul le-am făcut lucrând. Voi adormi rugându-mă.

3.02.1971
M-am trezit din somn rostind Rugăciunea lui Iisus şi am continuat mai departe pe mătănii. Am lucrat cu bucurie şi liniştită, cu Rugăciunea lui Iisus în minte încontinuu. Voi mări numărul de rugăciuni, căci nu pot sta de vorbă cu părintele, să-l întreb, să mă sfătuiască în privinţa Rugăciunii lui Iisus.

C. (soţul) nervos, vorbeşte singur., înfuriat pe toată lumea, cu greu îl liniştesc. Am o teamă. Ştiu că mă urmăreşte şi nu trebuie să ştie ce lucrez. Tu mă acoperi în fiecare zi. Mă rog pentru pacea lui. Ce voi face cu el, nu ştiu. Doamne, rugăciunea Ta este minunată; în gând o rostesc şi se linişteşte.

Am ascultat predica părintelui V. Îţi mulţumesc, Doamne, pentru bucuria pe care o simt când îţi aud cuvintele prin glasul părintelui nostru. Voia Ta se împlineşte, Doamne, şi-l ascult ca pe trimisul Tău! Ajută-mi, Doamne Dumnezeule, să-Ţi împlinesc poruncile!

Am lucrat şi m-am rugat cu trei surori – I., G. şi E. Ce bine a fost! Tu, Doamne, eşti în mijlocul nostru. Aş fi fericită să cădem în genunchi la picioarele Tale, mii şi milioane de suflete, să-Ţi cântăm într-un singur cor şi să Te vedem în slavă! Uneşte-ne, Doamne, pe toţi! Să fim aşa cum ai zis: „O turmă şi un Păstor“!

Acest articol a fost publicat în Isihasm. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

