Să-i ascultăm/vedem pe Cuviosul Părinte Paisie Aghioritul, pe Părintele Porfirie şi pe alţi Părinţi duhovniceşti greci

Sunt niste inregistrari audio si video cu diferiti parinti duhovnicesti contemporani greci. Am preluat de pe blogul “Ganduri” (Adria74) în limba greaca 3 inregistrari cu Cuviosul Paisie Aghioritul, restul am urmat un fir de pe Youtube care m-a condus sa-i descoper si pe ceilalti parinti. Inregistrarile cu parintele Paisie cat si cateva din celalalte cu ceilalti parinti sunt printre putinele care s-au mai pastrat.

Practic e ocazia de a auzi timbrul vocal al unuia dintre parintii contemporani care e recunoscut de multi ca si Sfantul Paisie Aghioritul. Eu am fost in Grecia si am vazut pur si simplu intr-un bazar din orasul Metamorfosis o icoana cu Cuviosul Paisie, fara aureola si fara a-i spune “Sfantul Paisie” ci “O Gherontas” adica “Staretul”. Insa faptul ca am gasit o astfel de icoana spune multe despre constiinta grecilor fata de Cuvios. In fine si eu astept cu nadejde ca aceste clipuri sa fie traduse cat de curand in romana. Probabil ca daca as fi stiut mai bine greaca as fi incercat cate ceva, insa … deocamdata ascultam vocea celui ce a povatuit atat de bine atat de multi oameni, a celui ce a experiat atatea locuri de asceza din intreaga Ortodoxie: Athos, Sinai, manastiri din Grecia etc.

Video cu batranul Porfirie, cateva carti de-ale sfintiei sale au fost traduse si in romana

Alt batran grec tradus in romana, Efrem Katunakiotul

la o revedere cu un alt parinte

Alt batran, Iakov Tsalikis

prima parte Slujind la Biserica, Cuvantand acatistul Maicii Domnului

partea a doua la o Agapa

batranul Gherasim (nu e tradus in romana, nici prea bine cunoscut de romani)

un batran Anonim

(e interesant daca ar putea cineva sa-i traduca cuvantul sau duhovnicesc inregistrat sa vedem ce povete da)

Cuviosul Anthim, cunoscut isihast

cuvant duhovnicesc langa sfintele moaste

Teoklit Dionisiatul, cateva carti de-ale sfintiei sale au fost traduse

Cuviosul Evnemie

Sfantul Nektarie de la Eghina

un clip cu Isihasti contemporani din toata lumea (isihie = linistire)

După Theologia

Acest articol a fost publicat în Isihasm. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Să-i ascultăm/vedem pe Cuviosul Părinte Paisie Aghioritul, pe Părintele Porfirie şi pe alţi Părinţi duhovniceşti greci

  1. pop teodor zice:

    Imi plac foarte mult si as vrea sa le pot copia si eu in calculator dar nu stiu cum .Va rog sa ma ajutati daca se poate.va multumesc si astept un raspuns

  2. spiridon zice:

    superb. daca vreti sa le descarcati folositi programul save2pc, sau youtubed.

  3. Daca am lua aminte la toate astea cat mai multi dintre noi poate am constientiza incotro ne indreaptam.Dumnezeu sa aiba mila de sufletele noastre.

  4. ionela zice:

    Multumim pt aceste frumoase comori. M-am bucurat nespus cand i-am auzit vocea parintelui Paisie si chiar l-am zarit undeva la coliba sa cu vizitatorii; ma bucur ca macar prin aceste reportaje putem sa ne bucura de minunile Sf. Munte.

  5. Aura zice:

    Au fost sterse inregistrarile cu Parintele Paisie:-(?

Lasă un comentariu